maandag 31 januari 2011

Wolken maken met een malletje


De lucht op deze kaart is met behulp van een zelfgemaakt malletje gesponst. De instructies voor het maken van het malletje vond ik hier. De mijne ziet er aan de voorkant zo uit


en aan de achterkant zo


Voor het snijden van de cirkels uit restjes karton heb ik de Cricut gebruikt. De grote cirkel is ca. 10 cm doorsnee en onderdeel van een svg bestand van Penny Duncan (PDC 24 Scallop Circle Shaplie). Dit bestand is daar te downloaden en staat onder Shaplies (menubalk links: My free cut files). De kleinere cirkel heb ik van de cartridge Mini Monograms afgehaald (ca. 5 cm doorsnee). Ik heb het idee, dat de grote cirkel wel wat groter kan, je krijgt dan wat meer grovere schulpjes tot je beschikking. Ga ik nog eens uitproberen.
Begin met het maken van de lucht bovenaan de kaart, leg de mal bv. net uit de hoek en spons met blauwe inkt (in mijn geval Versacolor Sky Blue) van bovenaf tegen het malletje aan. Spons het hele oppervlak vol; schuif en draai hiervoor de mal steeds heen en weer en verder naar onderen. Het lijkt misschien moeilijk, maar dat is het niet!
Het hart is met een Tonic detail pons geponst en de vleugels horen bij een stans van Marianne Design (LR149  vogel). De tekst is geprint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google Analytics Alternative