woensdag 18 januari 2012

Gemaakt met m'n nieuwe Silhouette Cameo!

Mijn kleine Cricut heeft het laatste jaar regelmatig kuren vertoond en altijd als ik hem 'moest' gebruiken liet hij het afweten. Toch wilde ik mijn snijmachine niet missen en na uren speuren op internet, wikken en wegen, heb ik uiteindelijk een Silhouette Cameo aangeschaft. Groot voordeel is toch wel de breedte: scrapbookpapier past er met gemak in. Het werken met de bijbehorende software vergt tijd, maar went best snel. De twee onderstaande kaarten heb ik met m'n Cameo gemaakt.


Om in het begin toch een beetje snel tot resultaat te komen, heb  ik een aantal files in de online shop van Silhouette (http://www.silhouetteonlinestore.com/v2/default.aspx) gekocht; wat een keus heb je daar! Elke week kun je er ook een gratis patroontje downloaden. Voordeel vind ik, dat je per file koopt, je koopt alleen wat je goed gebruiken kunt. Vaak bestaat zo'n file uit verschillende onderdelen, die je ook weer op een andere manier kunt gebruiken. 


De mogelijkheid om printen en snijden te combineren is heel leuk! Een voorbeeld hiervan is het labeltje: je 'ontwerpt' het labeltje compleet met tekst en je geeft aan wat geprint en wat gesneden moet worden. Vervolgens eerst printen en de Cameo snijdt het daarna perfect uit. 
Een nadeel is er ook wel: hij maakt meer lawaai dan de Cricut, maar ondanks dat ben ik tot op heden dik tevreden met mijn Cameo!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Google Analytics Alternative